Handelsbetingelser

Priser
Alle priser er inkl. moms. Priserne er dagspriser.

Fragt
Fragten er 29 kr. og fri fragt ved køb for over 499 kr.

Plakat og ramme.
Bestiller du plakat og ramme sammen, yder vi den service at vi sætter plakaten i ramme for dig. 

Levering
Vi afsender varer hver dag. Leveringstiden er normalt 1-3 hverdage. Vi benytter både Post Danmark, GLS og fragtmænd til forsendelse. Kontakt os evt for fragtoplysninger. Alle varer leveres så længe lager haves. 

Ved modtagelse af mail fra GLS, PostNord eller DHL ang. afsendelse, skal du være opmærksom på, at der kan gå op til 24 timer, før pakken er registreret i deres respektive systemer og du derved kan se leveringstatus.

Hvis ikke du afhenter dine varer indenfor den afgivet periode, der er angivet på SMS eller mail fra afhentningsstedet, bliver du opkrævet et nyt leveringsgsbyr på 59 kr. ved genforsendelse af plakater og 89 kr. ved gensending af indrammet plakater med rammer.

Husk at du har ansvar for at tjekke at dit mobilnummer er korrekt indtastet ved købet, så du får notifikationer ang. forsendelsen på din telefon.

Betaling
På artshopscandinavia.dk er der mulighed for at betale med Dankort, MobilePay, Applepay eller via PayPal. Beløbet for varerne trækkes først, når varerne sendes fra Art Shop Scandinavia. Der kan aldrig trækkes et større beløb end det, du har godkendt ved købet. Betaler du via PayPal, er du ikke beskyttet af indsigelsesordningen. Læs mere om betingelserne på PayPals hjemmeside.  

Du kan ved køb med Mastercard opleve at pengene figurerer som "hævet" men, bliver pengene bliver ikke hævet med det samme, og da man ikke kan hæve et større beløb end der er til rådighed på ens konto, er det nødvendigt for kortudstederen at reservere købsbeløbet, så man er sikker på, at pengene også er på kortet, når de skal trækkes. Pengne er således ikke hævet, af Art Shop Scandinavia, men reserveret af kortudstederen.

Du kan også betale med Viabill med følgende betingelser:

For at benytte ViaBills afdragsordning, er der nogle betingelser der skal være opfyldt.
• Du skal være minimum 18 år
• Du skal have dansk CPR nr. og dansk folkeregisteradresse
• Du giver ViaBill lov til at kreditvurdere dig, inden de godkender din bestilling

ViaBill er en ekstern betalingsmulighed. Derfor skal alle henvendelser ang. betaling foretages til Viabill's kundeservice på tlf. 88 826 826.  eller mail: [email protected]

Ønsker du at vide mere om ViaBill kan du finde svar på dine spørgsmål her: Læs om ViaBill Faq

Der tages ikke gebyr ved betaling på artshopscandinavia.dk.

Sikkerhed 
Alle betalinger bliver professionelt håndteret af PBS, hvilket betyder at alle kort og konto informationer er sikret. 


Ansvar
Art Shop Scandinavia er underlagt de til enhver tid gældende love og regler om produktansvar i Danmark og EU.
 

Fortrydelsesret
Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret. Hos Art Shop Scandinavia har du 30 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.  
Fortrydelsesfristen udløber 30 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i samme køb, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.
Fristen indebærer, at du har 30 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til [email protected] eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne. 
Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked. 
 
Fortrydelse af en del af købet 
Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre.
Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb. 
 
Returnering 
Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os. 
Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten. 
Vælger du ikke at afhente din varer, fordi du gerne vil fortryde dit køb, vil vi modregne fragten for returforsendelsen, som er 40 kr.
 
Varens stand ved returforsendelse
Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage. 
 
Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage.
Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.
 
Tilbagebetaling af købsbeløbet 
Hvis du fortryder dit køb på artshopscandinavia.dk, kan du få dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for. 

Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen. 

Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den. 

Hvis du fortryder købet, skal varerne sendes til:
Art Shop Scandinavia
Navervej 28 A
4000 Roskilde
 
Du skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen. 
Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.
 

 

Reklamation
Er der fejl på varen eller er den beskadig ved modtagelsen bedes du skrive en mail til [email protected]

Når du handler på artshopscandinavia.dk har du selvfølgelig 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd. 

Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer indenfor to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Er reklamationen berettiget refunderer vi naturligvis dine (rimelige) fragtomkostninger.

Varen sendes til: 

Art Shop Scandinavia
Navervej 28 A
DK-4000 Roskilde

Når du skal returnere en vare, bedes du oplyse, hvad problemet er, så detaljeret som muligt i din mail. Du må også meget gerne vedhæfte billeder af både emballage og indhold.

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller pakker sendt til Pakkeshop.

Husk at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage, og få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger. 

Persondatapolitik
For at du kan indgå aftale med os på artshopscandinavia.dk, har vi brug for følgende oplysninger:

Navn
Adresse
Telefonnummer
E-mail adresse
Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål, at kunne levere varen til dig. 

Personoplysningerne registreres hos ART SHOP SCANDINAVIA og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.

Når der indsamles personoplysninger via vores website, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du er informeret om præcis, hvilke oplysninger, der indsamles og hvorfor. 

Direktøren og de ansatte hos ART SHOP SCANDINAVIA har adgang til de oplysninger, der registreres om dig.

Den dataansvarlige på artshopscandinavia.dk er ART SHOP SCANDINAVIA.

Vi opbevarer ikke kundeoplysninger krypteret.

Vi transmitterer kundeoplysninger krypteret. Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål. 

Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.  

Oplysninger afgivet til artshopscandinavia.dk videregives eller sælges på ingen måde videre til tredjemand, og vi registrerer ingen personfølsomme oplysninger.

Som registreret hos ART SHOP SCANDINAVIA har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter Persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til ART SHOP SCANDINAVIA via e-mail [email protected]

Art Shop Scandinavia drives og administreres af Permild & Rosengreen CVR. 19102475.

Cookies
På permild-rosengreen.dk anvendes cookies med det formål at optimere websitet og dets funktionalitet, og dermed gøre besøget så nemt som muligt for dig.

Du kan til enhver tid slette cookies fra din computer, hvordan afhænger af din browser.

Logstatistik
Vi bruger en logstatistik på artshopscandinavia.dk hvilket betyder, at et statistik-system opsamler information, som kan give et statistisk billede af, hvor mange besøgende vi har, hvor de kommer fra og hvor på websitet det forlades mv.

Logstatistikken anvendes kun med det formål, at optimere artshopscandinavia.

Klageadgang 
Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte [email protected] Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til: 

Center for Klageløsning 
Nævnenes Hus 
Toldboden 2 
8800 Viborg 
www.forbrug.dk

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her - http://ec.europa.eu/odr

 

Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 18.03.22